Materiał znajdujący się na EP-ce to 5 instrumentalnych utworów w klimacie tzw. muzyki ciszy. Mieszanka różnych gatunków muzycznych od folku po jazz, głęboko osadzona w klimatach muzyki przestrzennej i filmowej. Muzyka instrumentalna to powrót do początków kariery muzycznej Michała kiedy wzorował się na takich zespołach jak The Shadows, The Ventures, Mike Oldfield czy nawet Jean Michel Jarre. W utworze "Raindrops & Snowflakes" usłyszymy także pianistę Jacka Prokopowicza, zaś w "Sleepless" i "The Chance" wiolonczelistkę Agnieszkę Markanicz.
"The Chance": https://www.youtube.com/watch?v=7guvth1Qn6M
Docelowo na długogrającej płycie, obok utworów instrumentalnych, pojawią się także piosenki z tekstem w stylistyce poezji śpiewanej oraz lekko bluesujące tematy.
Chociaż muzyka zawarta na płycie jest autorstwa Michała, to współtworzy cały projekt z Arkiem Osenkowskim - muzykiem z wieloletnim stażem mający na koncie kilka płyt oraz koncerty w kraju i za granicą. W latach ’90 zespół Funktet, pierwsza płyta. Przez kolejne lata współpracował z różnymi zespołami bluesowymi, między innymi z Magdą Piskorczyk (autorska płyta z udziałem Michała Urbaniaka, płyta LIVE w Radiu Gdańsk), płyta Live w Radiu dla Ciebie z Lesterem Kidsonem. Współpracował z zespołem Stare Dobre Małżeństwo, z którym zagrał kilkadziesiąt koncertów promujących płytę „Jednoczas”.
Michał Szczerbiec - gitarzysta, wokalista, kompozytor, tekściarz, aktor. Doceniany przez krytyków oraz publiczność, kilkukrotnie wyróżniany w konkursie gitarowym „Solo Życia” organizowanym przez Mieczysława Jureckiego (ex-Budka Suflera).
Michał ma za sobą występy jako headliner na: VIII Ochota Blues Festival, XIII Praski Blues, Warsaw Guitar Night. Na przestrzeni lat dzielił scenę z takimi artystami jak: Leszek Cichoński, Krzysztof Ścierański, Janek Pentz czy Najlepszy Przekaz w Mieście. Jest autorem wielu kompozycji instrumentalnych publikowanych m.in. w książce z płytą CD – „Wojny Gitarowe” 2009 i 2011 wydawnictwa Absonic. Zafascynowany klimatem lat 60. kreuje własne około bluesowe brzmienie.