Już jutro koncert "Nerw" w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej
Throbbing Wafle, Sowy Polski i ANRS wystąpią w środę 11 maja w sali Laboratorium w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej.
2016-05-10, 10:44

NERW vol.1
A.N.R.S. | Sowy Polski | Throbbing Wafle

11 maja / środa / 19.00
budynek Laboratorium
Bilety: 15 PLN dostępne w dniu koncertu

NERW – prezentacja Artystów orbitujących wokół głównego nurtu wydawnictwa Requiem Records jakim jest RDZEŃ.

→ 19.00 A.N.R.S.
Zrekonstruowane nagrania pochodzące z taśm szpulowych odnalezionych na dnie Bałtyku.

Ich muzyka to zaczynająca się bez żadnej zapowiedzi i równie nagle urywające się kompozycja. Analogowa, hipnotyczna elektronika utrzymana w nastroju melancholijnego cut-up lo-fi oraz wokal oscylujący wokół muzyki dawnej, pieśni religijnych, antycznych oraz opery to trzy składowe tego niecodziennego słuchowiska. To płyta-rekonstrukcja, dźwiękowy pamiętnik syreny pracującej przy post-industrialnej rafie koralowej, psychodeliczny zapis składający się ze skrawków nagrań odnalezionych na taśmach magnetycznych spoczywających na dnie Głębiny Landsort. Pozycja obowiązkowa dla fanów Meredith Monk, Diamanda Galás, Kara-Lis Coverdale czy Motion Sickness of Time Travel.

Antonina Nowacka – Wokalistka, artystka wizualna, zainteresowana wykorzystaniem głosu jako instrumentu oraz jego korelacją ze stanami umysłowymi, zjawiskami wewnętrznymi i zewnętrznymi, co łączy w swych poszukiwaniach dźwiękowych. Oscylują one wokół muzyki dawnej - pieśni religijnych, antycznych oraz opery. Eksperymentuje z elektroniką, dźwiękami aparatu mowy, mową bez słowa, nastrojami. Od 5 lat wraz z Bogumiłą Piotrowską współtworzy zaspół audiowizualny WIDT - improwizacje na głos, elektronikę i analogowe wizualizacje. Współgra z Warsaw Improvisers Orchestra oraz w pomniejszych składach z poszczególnymi jej członkami, stale z Olgierdem Dokalskim (Potala), Natanem Kryszkiem, Piotrem Dąbrowskim. Współpracuje z zespołem kIRk (Olgierd Dokalski / Paweł Bartnik / Filip Kalinowski).

Robert Skrzyński – Autor licznych albumów wydanych w labelach na całym świecie. Wyspecjalizował się w tworzeniu preparów łączących dźwięki mechaniczne z organicznymi i akustycznymi. Działając od lat w globalnym undergroundzie, wypracował indywidualny styl, wychodzący od post-industrialnej wrażliwości ku horyzontowi szeroko pojmowanej muzyki eksperymentalnej. Na dyskografię składają się kasety wydane m.in. w Requiem Records, SicSic, Wounded Knife, Quasi Pop, Sangoplasmo, MonotypeRec oraz płyty nagrane dla Aurora Borealis, BDTA czy Zoharum. Micromelancolié to projekt, w którym od 2002 roku realizuje swoje wizje artystyczne. To zapętlone struktury mieszczące się w ramach estetyki usterki, uzyskane z pomocą mikrosampli, dźwięków znalezionych, nagrań terenowych oraz sprzężeń zwrotnych. Projekt był prezentowany m.in na festiwalach CoCArt, Wrocław Industrial Festival, Canti Illuminati, Tauron Nowa Muzyka oraz Restytucje.

→ 20.00 Sowy Polski
Psychodeliczne słuchowisko muzyczne o charakterze popularnonaukowym. Nocna podróż w fascynujący świat sów zamieszkujących nasz kraj.

Projekt interdyscyplinarny, którego myślą przewodnią jest zaprezentowanie w nietypowy sposób wszystkich gatunków sów żyjących na terenie Polski. Każdy utwór muzyczny, w tym wyjątkowym słuchowisku, prezentuje inny gatunek sowy. Głos lektora, malujący tajemniczy świat sów, przeplata się z autorską muzyką Michała Szturomskiego. Tekst słuchowiska, współgrający z muzyką i grafiką, czyli podział gatunkowy sów w Polsce opracowali naukowcy, cenieni ornitolodzy ze Stowarzyszenia Ochrony Sów - Sławomir Niedźwiecki i Sławomir Rubacha.

Michał Szturomski – Muzykolog, konsultant muzyczny i aktywny muzyk - udziela się w kilku warszawskich składach grających tzw. muzykę alternatywną. Od kilku lat współprowadzi label Wytwórnia Krajowa. Jest wielbicielem muzyki komputerowej i syntezatorów analogowych. Prywatnie lubi grać na playstation 4 i oglądać seriale.

→ 21.00 Throbbing Wafle
Prawdopodobnie pierwszy w historii "tribute band" (czy też "cover band") grupy industrialnej.

Konceptualny projekt (powstały w 2009 r), członków nieistniejącej już grupy MIKROWAFLE. W założeniu, podobnie, jak ma to miejsce w przypadku grup naśladujących np. THE BEATLES - artyści wcielają się w oryginalne postacie i odtwarzają w większości oryginalne kawałki grupy THROBBING GRISTLE. Jednak zjawisko jest bezprecedensowe, gdyż obiekt wcielenia jest nietypowy: ta sztuka nie jest "ładna" ani "grzeczna", w potocznym ujęciu. Możemy to nazwać "sztuką mistyfikacji", czy też "szktuką kamuflażu".

Pojawienie się THROBBING GRISTLE na początku lat ’70 ubiegłego wieku, miało dość fundamentalne znaczenie dla rozwoju współczesnej awangardy muzycznej, zwłaszcza jej odłamu pod szeroko pojętym określeniem "industrial music", czy "noise-music", ale także dla ekstremalnego (eksterminacyjnego) performance-art, następstwa epoki KAMP i akcjonistów wiedeńckich. T.G. wywarło piętno w życiorysie niejednej osoby, podobnie, jak na nas w naszej młodości. Realizacja projektu stała się więc obowiązkową konsekwencją naszych zainteresowań i penetracji. Można stwierdzić, że projekt jest czytelny i zrozumiały raczej dla tej wąskiej grupy odbiorców, którzy kojarzą THROBBING GRISTLE przynajmniej z nazwy, ale jednocześnie zwraca uwagę zainteresowanych na znaczenie tych znanych prekursorów i zjawisk.

Projekt THROBBING WAFLE nie ma być jednak wiernym naśladowcą (odtwórcą) T.G. (jak to jest w przypadku grup naśladujących THE BEATLES). THROBBING WAFLE skupiają się na wczesnych dokonaniach starego T.G. (z okresu lat 70.-80.) - bo im się on najbardziej podoba... Posługują się jednak nowoczesnym sprzętem (o jakim w latach 70. można było tylko pomarzyć) i technologią HD video. Są też własne wtrącenia, rodem z MIKROWAFLI. Jest to rodzaj kolejnej prowokacji, bowiem THROBBING WAFLE to jednocześnie lekka ironia i sarkazm na temat wspóczesnej, bardzo serio pojmowanej "sceny industrialnej" (czemu nawet sprzeciwiali się jej twórcy).

~~~
Koncert w ramach cyklu POST EVERYTHING MUSIC realizowanego przez Program Strefa / Centrum Sztuki Współczesnej. 

Poszerzanie pola muzyki. Dźwięki, obrazy, performance, słowa i manifesty w muzyce. Przekraczanie i łączenie gatunków: impro, blues, rock, noise, jazz, electro-acoustic, field recording. Program Strefa w 2016 roku rozpoczął też prezentacje polskich, niezależnych wydawnictw muzycznych, która będzie kontynuowana w 2017 r.

KONTAKT / AUTOR
Grzegorz Szklarek
Cantaramusic.pl
ZAŁĄCZNIKI
nerw_plakat.png
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.